Artis-Berita-Agama-Sukan-Teknologi-DLL

Powered by Blogger.

21:56 0




pix_topright

HIJAB - fesyen atau kewajipan bagi seorang muslimah? Dalam konteks pemakaian wanita Islam, hijab atau bertudung bertujuan memelihara aurat adalah satu kemestian bagi mereka yang sudah akil baligh.

Bagaimanapun, pemakaian bertudung kala ini berubah menjadi mania fesyen dengan cetusan yang diilhamkan oleh pereka fesyen kreatif dan bercita rasa tinggi. Sementara golongan artis pula bertindak sebagai penggaya sekali gus mempopularkannya.

Satu ketika dulu pemakaian tudung Wahida Wassini pernah menjadi ikutan. Kemudian stail Yuna di bawah penataan gaya pereka muda terkenal, Hana Tajima membikin fenomena dan kini sang pelantun Cinta Muka Buku, Najwa Latif yang turut di inspirasi pereka sama mencipta satu lagi gaya unik dalam pemakaian hijab.
Pun begitu kedua-dua mereka mempunyai stail yang berbeza. Jika cara Yuna berhijab dikategorikan sebagai elegan, Najwa pula dengan gabungan pelbagai warna lebih kepada unsur-unsur ‘street’ bertepatan dengan kehendak remaja masa kini.




Tatkala membuat persembahan Najwa lazimnya gemar mengayakan ‘cardigan’, tali pinggang, ‘skirt’ dan gaun labuh.




Lihat saja foto-foto menarik yang menyerlahkan fesyen bertudung dikalangan anak muda masa kini. Mainan warna yang penuh dramatik dengan gaya ranggi namun, ia masih mampu menyerlahkan keayuan serta kesopanan wanita Muslim!



0 comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

close button