Artis-Berita-Agama-Sukan-Teknologi-DLL

Powered by Blogger.

17:18 0

BSN mulakan Program Penggantian Perbankan Teras


17/01/2012 3:47pm


KUALA LUMPUR 17 Jan. - Bank Simpanan Nasional (BSN) akan memulakan Program Penggantian Perbankan Teras yang menelan kos RM100 juta.


Ia telah memilih HeiTech Padu Bhd dan rakan kongsinya, BML Istirehat dan Juris Technologies, untuk melaksanakan sistem Perbankan Teras serta Pengasalan dan Pungutan Pinjaman bagi kedua-dua produk dan perkhidmatan perbankan konvensional dan Islam.


Ketua Eksekutif BSN, Datuk Adinan Manin berkata, program yang akan berlangsung selama 24 bulan itu dijangka mengurangkan kos kendalian.


"Kami amat sedar bahawa penggantian sistem perbankan teras, sebagai sebahagian daripada transformasi perniagaan kami, bukanlah tugas kecil.


"Bagaimanapun, kami mengakui faedah-faedah yang bakal diraih, termasuk peningkatan pertumbuhan pendapatan disebabkan oleh perbezaan pelaksanaan yang lebih ketara, jualan silang, pengekalan pelanggan bernilai tinggi, kualiti kredit yang lebih baik dan sebagainya,” katanya kepada pemberita selepas menandatangani perjanjian dengan HeiTech Padu di sini hari ini.


Beliau berkata, perubahan sistem perbankan BSN ini akan secara langsung mengubah model perniagaannya, dan cara bank itu menjalankan perniagaannya serta meningkatkan daya saing, kecekapan kendalian dan pematuhan kawal selianya.


Dengan sistem yang bermodul, berskala dan amat anjal ini, Adinan menjangkakan program itu dapat memberikan kelonggaran bagi bank itu mencipta inovasi dan menyesuaikan diri dengan persekitaran yang dinamik. — BERNAMA


0 comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

close button