Artis-Berita-Agama-Sukan-Teknologi-DLL

Powered by Blogger.

01:57 0

KOTA BHARU: Dua bekas isteri seorang ejen insurans, Wan Hussin Wan Yusof, 52, yang melecur teruk di muka dan badan akibat disiram cecair dipercayai asid, Sabtu lalu, ditahan untuk membantu siasatan kes berkenaan, kelmarin.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Lai Yong Heng, berkata dua wanita berusia 31 dan 42 tahun itu ditahan berasingan di rumah masing-masing di Tumpat dan Kota Bharu jam 6 petang.




Katanya, dua lagi lelaki dipercayai terbabit serangan itu masih diburu, namun setakat ini motif serangan masih dalam siasatan.


“Kes itu disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan. Polis tidak mahu membuat sebarang spekulasi dan memberi peluang kepada pasukan penyiasat menjalankan tugas.




“Keadaan mangsa kini kritikal tetapi stabil dan masih dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII),” katanya.




Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis serah terima tugas kepada Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Kelantan, Superintendan Amran Ramli di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan, semalam.



Sebelum ini, jawatan berkenaan dipangku Deputi Superintendan Mit a/l Emong.




Semalam, Harian Metro melaporkan, Wan Hussin baru keluar dari kereta untuk membeli rokok disiram sejenis cecair dipercayai asid sehingga melecur teruk di muka dan badan.



Dalam kejadian jam 11.30 malam di Kampung Tendong, Pasir Mas, mangsa sempat menghubungi adiknya, Wan Sulaiman, 48, memaklumkan kejadian menimpanya sebelum dibawa ke HRPZ II oleh orang ramai.




0 comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

close button