Artis-Berita-Agama-Sukan-Teknologi-DLL

Powered by Blogger.

15:29 0

KUANTAN: Seorang pelajar lelaki tingkatan empat maut manakala rakannya parah selepas motosikal yang tunggangi mereka melanggar seekor kerbau yang sedang melintas jalan.


Dalam kejadian 8 malam tadi di Km57, Jalan Temerloh-Pekan Awah, dekat Maran, Mohd Ikhwan Hamzah, 16, mati di tempat kejadian manakala rakannya, Hayatul Al Amin Ali, 21, yang patah kaki dan tangan kiri kini dirawat di Hospital Jengka.


Pegawai Penguatkuasa Tadbir/Trafik Pahang ASP Zainalabidin Othman berkata, kejadian itu berlaku ketika kedua-dua mereka dalam perjalanan dari arah Jengka 9 ke Hospital Jengka.

"Sampai tempat kejadian, dipercayai sekumpulan kerbau tiba-tiba melintas dari arah kiri ke kanan jalan, Hayatul yang membawa motosikal terbabit cuba mengelak namun terlanggar salah seekor kerbau itu dan menyebabkan mereka tercampak ke kanan jalan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.





Sementara itu di Kuantan, katanya seorang pemuda maut selepas motosikal yang ditungganginya bergesel dengan dua buah lagi motosikal rakannya sebelum tercampak ke atas sebuah kereta dari arah bertentangan.





Dalam kejadian 7 malam di Km3, Jalan Chini-Kuantan dekat Chini, Nor Azwan Safuan Kasim, 19, dari Felda Chini 4, Pekan, mati di tempat kejadian manakala dua rakannya dan pemandu kereta berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Beliau berkata difahamkan ketika kejadian, pemuda itu dan dua lagi rakannya sedang berlumba sesama sendiri dari arah Chini menuju ke Kuantan.

"Sampai tempat kejadian, dipercayai mereka telah bergesel sesama sendiri... pada masa yang sama sebuah kereta dari arah bertentangan lalu di situ menyebabkan mangsa tercampak ke atas kenderaan itu dan rakannya terjatuh ke atas jalan. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian," katanya. -- BERNAMA




0 comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

close button