Artis-Berita-Agama-Sukan-Teknologi-DLL

Powered by Blogger.

15:51 0
http://cerciterpanas.blogspot.com
Pernahkah anda terfikir bahawa laungan azan akan berkumandang di dalam gereja?
Sewaktu menonton video yang bertajuk, ‘Unity Humanity For Peace’ di YouTube, penulis agak tertarik dengan ucapan seorang paderi yang berada di dalam sebuah gereja yang mengajak manusia untuk sentiasa mengekalkan keamanan di dunia dan mengharapkan rahmat dari Tuhan dalam setiap agama.


http://cerciterpanas.blogspot.com
Lebih mengharukan, setelah selesai memberikan ucapan pembukaannya, laungan azan berkumandang di dalam gereja itu!

Malah, laungan azan yang merdu itu turut disertakan dengan maknanya sekali dalam klip berkenaan.

Azan itu dilaungkan oleh seorang pemuda beragama Islam, Ben Youcef yang juga seorang pelakon dan model.
http://cerciterpanas.blogspot.com
Dia banyak terlibat dalam kegiatan dakwah.

Ketika azan dilaungkan oleh Ben Youcef, semua yang berada di dalam gereja itu tunduk dan duduk diam tanda hormat terhadap laungan azan yang menandakan kebesaran dan kesucian agama Islam.
http://cerciterpanas.blogspot.com
Ia dirakamkan sewaktu berlangsungnya dialog antara agama yang dihadiri puak Yahudi, penganut Kristian dan juga penganut Islam di sebuah gereja dekat Universiti Southern California tahun lalu.

Menyingkap kisah hidup Ben Youcef, pemuda ini dilahirkan di Algeria dan telah melanjutkan pelajarannya ke London dengan mengambil jurusan pengurusan perniagaan serta mendalami ilmu teater.
http://cerciterpanas.blogspot.com
Semenjak itu, Ben Youcef telah berkecimpung dalam dunia model selama hampir dua tahun dan banyak terlibat dalam dunia pengiklanan di New York.

Memetik kata-katanya di laman peribadi rasmi miliknya, www.benyoucef.com, objektifnya menjadi seorang pelakon adalah untuk membawa pemahaman yang baru iaitu budaya Timur Tengah ke seluruh dunia.
http://cerciterpanas.blogspot.com
Dengan rasa rendah diri, Ben Youcef mengakui masih mengekalkan cara hidup yang sederhana supaya semua manusia dapat melihat keikhlasan dan kejujuran dalam memperjuangkan seni Islam yang dibawa olehnya

0 comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

close button