Artis-Berita-Agama-Sukan-Teknologi-DLL

Powered by Blogger.

08:30 0
http://cerciterpanas.blogspot.com

Mereka telah lama dianggap sebagai gangguan di taman-taman dan kebun sayur tetapi sekarang ia seolah-olah boleh menjadi rakan lebih daripada musuh apabila ia datang kepada anti-penuaan.

Satu revolusi muka baru yang melibatkan,membenarkan siput hidup untuk menyelinap di seluruh kulit badan.Lendir siput dikatakan mengandungi asid hyularonic, protein dan antioksida.


http://cerciterpanas.blogspot.com

Mukus, yang mengandungi campuran protein yang kuat, antioksidan dan asid hyularonic, dikatakan boleh membantu kulit mengekalkan kelembapan, melegakan keradangan dan membuang sel kulit mati.

Semasa rawatan 60 minit yang ditawarkan di Salon klinikal di Tokyo, muka dibersihkan sebelum siput diletakkan pada pipi dan dahi dan dibenarkan untuk bergerak sesuka hati.


Facial yang dinamakan Celebrity Rscargot Course, kos £ 161 dan juga termasuk satu siri urutan muka, topeng dan penggunaan mesin nadi elektrik.



http://cerciterpanas.blogspot.com

'Lendir siput boleh membantu pemulihan sel-sel kulit di muka, jadi kita mengharapkan Snail Facial untuk membantu menyembuhkan kulit yang rosak,' Yoko Miniami, pengurus jualan di Salon klinikal Tokyo yang menawarkan rawatan, memberitahu Sunday Telegraph.

Bahan ini juga dipercayai boleh membantu menangani kerosakan matahari, menurut Cik Miniami, yang berkata: '. Kami berminat bahawa dalam fakta siput mempunyai fungsi yang boleh membantu menyembuhkan kulit yang rosak oleh sinaran ultraungu'


Menurut Cik Miniami, salon juga menggunakan krim diselitkan dengan lendir siput disediakan oleh lima siput pemastautin salon yang diberi makan sayur-sayuran organik, termasuk lobak merah, bayam, Swiss Chard dan Jepun komatsuna sayur-sayuran.


Walaupun bunyi ia mungkin menjijikkan tetapi ia dalah senjata anti-penuaan dan pertama kali digunakan lebih daripada 2000 tahun dahulu.


Menurut rekod yang ditinggalkan oleh doktor awal Hippocrates, siput dihancurkan kemudian dicampur dengan susu masam untuk digunakan merawat keradangan kulit, manakala baru-baru ini, produk ini diselitkan dengan lendir moluska telah terbukti popular di Jepun dan Korea Selatan.


P/s:- Kalau nampak siput dirumah, boleh la mencuba. :P

0 comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

close button